Едно от изискванията е поддържането на минимален коефициент на платежоспособност от 120% в продължение на четири поредни тримесечия
Китай затяга правилата за продажбата онлайн на застрахователни услуги като отговор на желанието да изкорени нарушенията в бизнеса, поддържан от платформи като Waterdrop и Huize Holding. Новите правила влизат в сила незабавно за всеки нов бизнес в сектора на онлайн животозстраховането. Застрахователните компании трябва да приведат съществуващия бизнес в съответствие с новите изисквания в срок до края на тази година, иначе ще трябва да прекратят онлайн продажбите, считано от 1 януари 2022-ра. Според новите правила, квалифицираните застрахователи и брокери имат право да продават онлайн животозастраховки в цялата страна, ако отговарят на новите изисквания, сред които минимален коефициент на платежоспособност от 120% в продължение на четири поредни тримесечия. "Неправилните иновации" и "безпорядъкът в конкуренцията" от страна на някои играчи нарушават правата на потребителите и довят до рязък скок на жалбите, посочват от Китайския банков и застрахователен регулатор CBIRC. Новите правила включват още ограничаване на рисковете, установяване на стандарти за иновации за предоставянето на удобни услуги с помощта на технологиите, включая Big Data.