Клиентите на банки, загубили средства в резултат на пренебрегване на съветите за сигурност от страна на банките, рискуват да останат без обезщетение, заяви днес директорът по корпоративните връзки на базираната в Лондон Асоциация на системите за междубанково разплащане (Apacs) - Сандра Куин (Sandra Quinn).
Според Куин, от началото на годината британските банки са обезщетили загубите на 2 хил. клиенти, пострадали от online-измамници, по Закона за защита на влоговете, като са изплатили суми на обща
стойност 4.5 млн. британски лири.
Според Куин, през последните месеци се е увеличил броят на аферите по системата "фишинг" - с използване на фалшиви писма е преправени интернет-сайтове.
"Фишинг" ("phishing") - това е особен вид киберпрестъпност, която не използва техничеки недостатъци в защитите на програмните обезпечения, на лековерността на клиентите на финансови компании.
По данни на антифишинговата Асоциация на АЩ (APWG) през юли тази година е бил пикът на регистрираните фишингови атаки - 1974 регистрирани случая, като Асоциацията е открила подставени сайтове на
компаниите eBay и PayPal, Capital One, SunTrust и Wells Fargo.
"Искаме да се убедим, че клиентите ни знаят какви трикове използват измамниците и как да се предпазят от възможността да се превърнат в техни жертви. Винаги сме подчертавали, че не възнамеряваме да
предоставяме вечно гаранции. Ако клиентите постъпват невнимателно, след 3-4 години банките ще започнат да отказват компенсации", заяви Куин.
Според думите й, известни са множество случаи, когато даден клиент попада в клопката на измамници неколкократно и то по една и съща схема.
Банките призовават клиентите си никога да не отговарят на "непровокирани" писма в които се иска поверителна информация (пин-код, парола и т.н.), дори изпращачът да се представя за самата
банка.
Както съобщава The Inquirer с позоваване на "надеждни източници, запознати с функционирането на банковата система във Великобритания, банките са длъжни по закон да носят материална отговорност за
загуби, причинени от измамници, използващи несъвършенства на банковите системи за сигурност".