Според нов документ, публикуван от глобалния застрахователен брокер Marsh, бъдещето на някои от най-важните морски пътища в света - включително Суецкия и Панамския канал и друга пристанищна и терминална инфраструктура с изглед към морето - може да бъде накърнено от рисковете, свързани с изменението на климата .
Това може да има последици за регионалните икономики, глобалната продоволствена сигурност и веригите за доставки в средносрочен и дългосрочен план, съобщава xprim.com, цитирайки Марш.
Документът на Марш, Открито море: създаване на устойчив на климата Суецки канал, който включва данни за моделиране, предоставени от XDI (Инициативата за кръстосана зависимост, водещ доставчик на физически анализ на климатичния риск), изследва как физическият риск, свързан с изменението на климата, влияе върху ключови водни пътища, със Суецкия канал като казус и очертава методи за изграждане устойчивост на местно ниво.
Според изследването нарастващите физически климатични рискове, като крайбрежни наводнения и екстремни горещини и ветрове, биха могли пряко да повлияят на ключовите морски пътища и свързаните с тях операции в пристанищата и терминалите по маршрутите.
Документът подчертава, че покачващите се нива на морето са свързани с риска от крайбрежни наводнения и могат да предизвикат целостта на инфраструктурата и пристанищните операции по Суецкия канал поради потенциално прекъсване на товаренето, разтоварването и движението на товари. Освен това в доклада се посочва, че това може да засегне и разположението на инфраструктурата, включително транспортни и комуникационни мрежи, промишлени обекти, жилища и канализационни системи.
В допълнение към потенциалните навигационни проблеми, въздействието на увеличаването на екстремните горещини може да варира от загуба на производителност, като влошаване на операциите на предприятия, които използват водни пътища и пристанища, до промени в солеността и плътността на морето, което засяга ефективността на охлаждане на двигателя. Докато екстремните горещини може да нямат пряко въздействие върху водните пътища, докладът отбелязва, че по-широките рискове, произтичащи от екстремни горещини, могат да имат други въздействия, които водят до увеличени разходи и закъснения за собствениците на кораби и товарите.
Ник Фол, ръководител на отдела за климата и риска за устойчивост, Марш, коментира: "Суецкият и Панамският канал, Ормузкият пролив, Баб-ел-Мандеб и Малакският проток се нареждат сред най-важните водни пътища в света и представляват значителна източник на национален доход за страните, които поддържат търговията по тези маршрути. Свързани с климата събития, като силните ветрове, които изиграха роля в спирането на Ever Given през 2021 г., биха могли да навредят на тяхната дългосрочна жизнеспособност.
Рохан Хамдън, главен изпълнителен директор на XDI, каза: "Сега сме в ситуация, в която е заключена по-нататъшна ескалация на екстремните метеорологични условия от изменението на климата, така че разбирането на рисковете, които представляват съществуващата и бъдещата инфраструктура, е от решаващо значение за икономическата и социална стабилност. Физическият климат данните за риска и тесният структурен анализ на обекти като Суецкия канал, съчетани със съвети за риска и планиране на адаптацията, са незаменим компонент на планирането и управлението на инфраструктурата.