В периода 1950 – 1956 г. по време на управлението на министър председателя Вълко Червенков градоустройственият план на София залага да бъде изпълнен грандиозен план - строителство на Плавателен канал от село Панчарево до Павлово, по който да плават кораби!
Огромно езеро се е образувало на ул. Княжевска в София, съобщиха читатели. Улицата свързва два големи квартала - Княжево и Горна баня. Тя е единствената алтернатива на Околовръстния път.
Пътната настилка в района е от едър паваж. Поради липсата на водоотводнителни съоръжения, в най-ниската част преди години се е образувала локва, разрушила е основата, а паважът вече съвсем го няма. Езерото днес е с дълбочина от 50 см., което го прави трудно проходимо.
Всяка година "Сдружение Княжево" изпраща писма до общината, с която моли за подкрепа. Досега няма ефект.
В периода 1950 – 1956 г. по време на управлението на министър председателя Вълко Червенков градоустройственият план на София залага да бъде изпълнен грандиозен план - строителство на Плавателен канал от село Панчарево до Павлово, по който да плават кораби!
Всъщност идеята за Плавателен канал в София не е на Вълко Червенков и се ражда 20-ина години по-рано. Нейн автор е проф. Адолф Мусман, който чертае градоустройствения план на София в Дрезден през 1936 г.. Според прогнозите на столичните управници през 1938 г. общината е трябвало да нарасне до 600 хил. души за следващите петдесет години.
Министър председателят Вълко Червенков е възмутен от факта, че София си няма излаз на море или плавателен канал, както Варшава, Лондон, Прага, Берлин, Париж, Будапеща, Белград.
Според архитектурните планове каналът Панчарево-Павлово е трябвало да бъде навсякъде широк 20 метра, дълбок 5 метра, а общата му дължина да е 17 километра. След като всичко приключва в края на 60-те години (според източници през 1966 г.) се вижда, че са прокопани 9 километра. По него е трябвало да минават кораби с дължина до 20 метра, широчина до 5 метра и газене най-много 2,5 метра, височина – също до 2,5 метра, за да могат да преминават под новоизградените мостове. Плавателните съдове е трябвало да возят най-много 40 пътници.