Българите боядисват по-често от европейците
Средно веднъж на 2-3 години боядисва българското семейство. За сравнение, европеецът боядисва по-рядко – веднъж на 3-4 години. Това сочи изследване на Оргахим, обявено днес.
Малко над 1/3 от лицата споделят, че купуват продукти за боядисване веднъж годишно или по-често. Делът на тези, които извършват подобна покупка веднъж на 4-5 години и по-рядко е около ¼ от
изследваните граждани.
В Европа този период е малко по-дълъг – веднъж на 3,7 години. Като основни причини да не боядисват по-често 83% от европейците изтъкват, че ремонтът е прекалено изморителна и времеемка дейност.
Според 45% от запитаните финансово не е оправдано да се прави по-често ремонт, коментира Юлиана Борисова, маркетинг мениджър на "Оргахим".
На наша почва данните от проучването сочат още, че в 70% от случаите изследваните лица сами боядисват дома си, като основната роля в семейството се пада на мъжа. Едва в около 30% от случаите тази
отговорност се възлага на майстор.
Когато търсим подходящата боя, най-често се доверяваме на приятели и познати (41,6%) и на майстори (40,3%). Определящо за нас е съотношението цена-качество, както и доброто покритие на латекса.
Близо 55% избират латекс по цената, близо 47% - по качеството, почти 45 на сто залагат да доброто покритие и около 18,5% - на хубавия цвят. Близо 60 на сто от потребителите се информират за
новостите при ремонтите услуги и продукти от познати и колеги, около 55% се доверяват на мнението, което ще получат магазина.
При марките бои доминира предпочитанието към марката "Леко" - избират я 81% от гражданите и почти 54% от майсторите.
Кой дава тон за ремонтите в семейството? Категорично – жената. Идеята за боядисване в 70% от случаите идва от жената. В 36% от случаите идва и от мъжа. И ако жената е моторът на идеята, мъжът е
моторът на изпълнението. Според запитаните, мъжът избира марката боя и боядисва в дома. В почти 50% от случаите нежната половина от семейството има последната дума за цвета на латекса, с който да
се боядисва. Мъжът пък има последната дума при финалната селекция на марката латекс.
В над 50% от случаите продуктите за ремонта се купуват от хипермаркети или големи магазини. Близо 1/3 от гражданите купуват от борси и складове, като това са предимно хора, които знаят какво точно
търсят. 6,4% от клиентите отиват направо във фирмения магазин.
Българинът предпочита по-бледите цветове за боядисване у дома – тип прасковено и бежово. Когато обаче се довери на интериорен дизайнер, е склонен да експериментира и с по-смели тонове. Като цяло,
българският потребител е любопитен и отворен към нови продукти и идеи.
За своите клиенти "Оргахим" е създала специално приложение за смарфони, обяви Момчил Бояджиев, член на УС на компанията и мениджър направление "Архитектурни бои”. Чрез приложението клиентът може да си избере цвят, да снима интериора, който иска да промени и да наложи цвета, за да види предварително съчетанието.Може и да си хареса цвят и да го снима, а след това да избере най-близкия от каталога на компанията.
Мариус Вакароиу, изпълнителен директор на дружеството и изпълнителен директор на групата "Поликолор-Оргахим", похвали българската компания и отчете стабилен ръст на потреблението на продуктите както у нас, така и в Румъния, която е основната страна на износ. Той съобщи, че преди броени дни е пуснат в експлоатация и изгорелият цех за смоли на Оргахим. За възстановяването на дейността са инвестирани близо 3,6 млн. лв., оборудването е от американски и германски фирми и отговаря на последните европейски стандарти, свързани с безопасността на труда и опазване на околната среда.