За поредна година френската застрахователна група АХА завоюва отличието
Международната компания Interbrand публикува ежегодната си класация "Най-добрите глобални брандове – 2017". Брандът АХА зае 42-ра позиция сред ТОП-100 на най-добрите марки и бе признат за най-добрият застрахователен бранд в света за девета поредна година. Германският застраховател Allianz зае 49-то място.
Консултантската компания Interbrand представя своите доклади ежегодно от 1988 г. Методологията на класацията предвижда анализ на три групи показатели: финансови прогнози, ролята и силата на бранда, които влияят на неговата стойност.
По съвкупна стойност брандовете от финансовия сектор са на трето място.
Първото място заема технологичната индустрия (15 бранда – Apple, Google, Microsoft и др.), второто – автомобилната индустрия (16 бранда – Toyota, Mercedes-Benz, BMW и др.). Във финансовия сектор
присъстват 12 бранда, като сред първите са American Expess, J.P.Morgan и AXA.
В рейтинга за 2017 год. брандът АХА заема 42-ро място, подобрявайки своя резултат от предходната година с 4 позиции (46-то място през 2016г.). Ръстът на стойността на бранда е 5% в сравнение с 2016
г. , която към момента достига около $11 млрд.
Allianz заема 49-то място. Ръстът на стойността на бранда е 6% в сравнение с 2016 г. и към момента достига около $10 млрд.
В ТОП-10 на най-добрите марки влизат:
1. Apple
2. Google
3. Microsoft
4. Coca Cola
5. Amazon
6. Samsung
7. Toyota
8. Facebook
9. Mercedes Benz
10. IBM
Анализаторите от Interbrand отбелязват, че силните марки са важни за клиентите, влияят на лоялността им и оттам – на ръста на бизнеса. От друга страна, добрите брандове помагат за привличането,
мотивирането и задържането на качествен персонал.