Рейтинг за трета поредна година отличава като номер 1 китайската Ping An
За трета поредна година китайската застрахователна група Ping An лидира в рейтинга Brand Finance Insurance 100 като най-ценният бранд в световната застраховане. По данни на анезависимата консултантска компания Brand Finance, за година стойността на бранда Ping An бележи ръст с 93% до $50,5 млрд.
На второ място е Allianz (Германия) с $23,1 млрд, на трето – China Life (Китай) с $21,8 млрд. В топ-10 влизат още: АХА Group (Франция) с $15,6 млрд, AIA (Хонконг) с $15,5 млрд, CPIC (Китай) с $10,7 млрд, PICC (Китай) с $9,1 млрд, GEICO (САЩ) с $8,8 млрд, Zurich Insurance (Швейцария) с $8,2 млрд и Allstate (САЩ) с $8,0 млрд.
За отбелязване е , че стойността на марката GEICO се повишава с 34% до $8,8 млрд. и първи път се изкачва с четири места, за да се присъедини към първата десетка тази година.
Новият участник тази година е Discovery, втората най-силна застрахователна марка в света. Южноафриканският здравен застраховател регистрира впечатляващ резултат от 85.97 от 100 индекса за сила на марката (BSI).
Оценката се прави на база разалични показатели, сред които е и ефективността на инвестициите в цифрови технологии, които носят допълнителна печалба на китайското застраховане. Например, за привличането на 500 милиона интернет-ползватели компанията Ping An отделя 1% от годишния си доход за изследвания и разработки. За миналата година през онлайн центровете са обслужени 36% от 40 милиона нови клиенти на Ping An. Общата стойност на китайските застрахователни брандове, по данни на Brand Finance Insurance 100, достига $98,2 млрд.