И клиентите на застрахователните дружества не са настроени да купуват застраховки по празниците, според анкета
Големите празници по традиция увеличават потреблението и този установен рефлекс от години действа и в застраховането. Всяка Коледа компаниите привличат вниманието на клиентите с различни
оферти. Анализите след празниците сочат, че като цяло кампаниите дават резултат. Разбира се, много зависи колко атрактивни са офертите и как са рекламирани.
Тази година обаче сме свидетели на нещо различно. На пръсти се броят застрахователите, които предложиха на пазара коледни предложения.Кампанията е повече от вяла, при положение, че застрахователна
дейност извършват 43 застрахователя (27 по общо застраховане и 16 по животозастраховане).
През октомври отстъпки по имуществените си застраховки обявиха "Алианц", "Армеец" и "ХДИ".
"Кю Би И" (която стана част от Евроинс) и "Уника" заложиха на актуалните за зимата планински застраховки, като последното дружество промотира и пътническата си
застраховка.
Част от дружества само напомнят за кампанийните автозастраховки, а други залагат на бранда си, но не и на отстъпки.
За да проверим настроенията на потребителите, преди месец ИНСМАРКЕТ обяви анкета с въпрос "Чакате ли застрахователните промоции за Коледа?".
Малко над 21% (21,5%) от читателите отговориха, че се възползват от промоциите, като мотивите на 7,9% от отговорилите утвърдително са поради изтичане на полицата.
13,6% обаче са твърди почитатели на празничните отстъпки и ги следят с интерес.
Повече (29%) обаче са хората, което не се интересуват от предложенията на застрахователите.
За 7 на сто промоциите не са достатъчно атрактивни, а 21% не вярват на компаниите.
Най-голяма е групата на запразнилите – половината от отговорилите (50,5%) нямат никакво отношение към застраховането. 14,5% са сложили зелето и виното и са готови да посрещнат Коледа.
36% категорично се интересуват от далеч по-актуални неща като искането за оставка – на правителство, на президент, на протестиращи. А може и на тъщата.
"Хубаво, ама лятото свърши бързо, дойде септември, мене ма взеха трудовак. Строител на живота на хората" - така пееше в една своя песен безсмъртният Тодор Колев.
Ето защо и ние продължаваме с анкетите и прогнозите и след наближаващите празници.
Новото ни питане е какво бъдеще очаква застрахователния пазар през 2014 година.
Очакваме отговорите ви. На трезво или на чашка.