Колективното пазаруване отчита ръст от 20 на сто. Все повече хора купуват ваучери от сайтовете за колективно пазаруване, съобщи пред БТА Теодор Кафеджиев, собственик на един от интернет портaлите, в които са обединени основна част от офертите
Статистиката сочи, че за последната година през сайта www.vsichkioferti.bg са купени над 500 000 ваучера и така с намаленията на потребителите са спестени над 18 милиона лева.
Подобни са данните на други два сайта - агрегатори за колективни оферти - еha.bg и оferto.bg, сочи статистиката. При тях също се отчита ръст. Продадени са около 2.5 млн. ваучера общо.
Наблюдава се над 50 на сто ръст в плащанията с кредитни карти, въпреки че все още предпочитаният метод остава това да се извършва на определени каси, посочи Кафеджиев.
Най-купувани са туристическите оферти
Най-купувани са туристическите оферти. Те са около 65-70 процента от всички продажби, като преобладават продадените ваучери за почивки в България, следвани от тези в Гърция. На второ място по продажби са офертите за маникюр, фризьорски услуги, козметика и други, сочи статистиката на продажбите на трите сайта.
Възходящата тенденция от миналата година се запазва и през първите месеци на 2014 г. и аз очаквам ръстът от 20 на сто да се запази и през този период. Според мен причините за това са в реалната добавена стойност, която потребителите получават от сайтове като нашия, и фактът, че през отминалата година сме успели да им спестим сумата от 18 милиона лева е достатъчно показателен, посочи още Теодор Кафеджиев.
Според него този тип уебсайтове вече са се наложили в българското общество като един от най-популярните начини за изгодно закупуване на продукти и услуги, а агрегаторите на оферти като създадения от него проект играят ключова роля в този процес, улеснявайки потребителите и предлагайки достъп до много по-голям брой оферти на едно място.
Проверка на трафика в агрегаторите на оферти за групово пазаруване показва, че интересът към този тип платформи се увеличава значително с наближаването на празници, когато най-активно се пазаруват ваучери за почивки. Големите сайтове, в които са поместени всички оферти, предоставят възможност на потребителите да сравнят предлаганите от различните сайтове оферти и да изберат най-изгодното
предложение за покупка, услуга или почивка. Това се отнася най-вече за хотелите и почивките, уточни Кафеджиев.
Важни съвети при пазаруване в интернет
Комисията за защита на потребителите дава няколко важни съвета при пазаруване в интернет. Най-важният от тях - да се четат внимателно условията за ползване на личните данни. Експертите съветват също да не бъде даван ПИН кодът на банковата карта.
Приемайте само транзакции, направени със сигурно плащане, означено с малко заключено катинарче или ключ на екрана, съветват от КЗП.
За да се избегнат последващи проблеми, важен съвет към потребителите е насочен за начина на доставка или получаване на стоката. При покупка на стока (техника) е важно да бъде посочен гаранционен срок.
Ако поръчката е потвърдена чрез e-mail, доставката на продукта все още може да бъде отказана от търговеца, защото електронното потвърждение обикновено не означава сключване на договор, припомнят експерти.
За да е ясно кой продава определена стока или услуга, трябва да са поместени името му, адресът му, данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща, за осъществяване на пряка и навременна връзка с него. Също така трябва да присъстват данни за вписване в търговски или друг публичен регистър.
В целия ЕС всеки има право да анулира онлайн покупката в срок от седем работни дни, който се нарича "период за размисъл". Той започва да тече от деня, в който продуктът пристигне. При връщане продавачът е длъжен да върне парите в срок от 30 дни.