Експертите уточняват, че това нововъведение не е изненадващо, тъй като през последните години броят на пешеходните зони в Париж непрекъснато се увеличава и заедно с това се въвеждат т.нар. екозони, където скоростта е ограничена до 30 км/ч.
На почти всички улици в Париж ще бъде наложена максимално допустима скорост за движение на автомобили от 30 км/ч. Проектът за това е на новоизбраната кметица на града Ан Идалго, а ограничението е част от по-мащабен план за устойчиво развитие на града.
Според плана изключение от наложеното ограничение ще се допуска само за някои от основните пътни артерии на френската столица и булевардите по двата бряга на Сена. Там максимално допустимата скорост на движение ще бъде 50 км/ч. По околовръстния път на Париж пък автомобилите не може да се движат с над 70 км/ч. Още по-рестриктивни за шофьорите ще са правилата в зоните, където едновременно с колите се движат и велосипедисти, които ползват предимство. Там колите няма да имат право да вдигат над 20 км/ч.
Експертите уточняват, че това нововъведение не е изненадващо, тъй като през последните години броят на пешеходните зони в Париж непрекъснато се увеличава и заедно с това се въвеждат т.нар. екозони, където скоростта е ограничена до 30 км/ч. До 2013 г. около 560 км от улиците на града вече са били част от такива зони, което е около една трета от общия им брой.
Привържениците на тази промяна обясняват, че благодарение на обособяването на специалните зони и намаляването на разрешената скорост през последните години броят на инцидентите по пътищата намалява значително, а с това и броят на пострадалите, пести се гориво, а с това и зависимостта от внос на горива. Постига се и подобрение в чистотата на въздуха и като цяла на качеството на живот в града.