Най-големи са загубите при измами с участието на служители от самите компании
Компаниите във Великобритания за загубили от измами съвкупно £682 млн. през миналата година, сочи проучване на Британския национален център за превенция на измамите и киберпрестъпността. В периода 2018-1919 г. компаниите на Острова са представили 59 192 сигнала за измами със средни загуби в размер около £11 500 на случай. Най-големи са загубите при измами с участието на служители от самите компании – щетите по тези случаи са около £214 млн. На второ място са мошеническите схеми, свързани с пълномощни (загубите достигат почти £100 млн.), при които измаменият сътрудник е пращал регулярни платежи по сметката на мошеника. Измамите с чекове, карти и банкови сметки през интернет достигат £98 млн., а хакването през социалните режи или електроните пощи е довело до загуби от порядъка на £11 млн. Измамите от злоупотреба с доверие са довели до щети от £10 млн., а счетоводните машинации са ощетили компаниите с почти £4 млн. Тим Мерит, партньор в RSM, оценява като "зашеметяващи" сумите от финансовите измами, но добавя, че най-вероятно бизнесът все още недооценява общите загуби, тъй като някои от случаите не могат да бъдат оценени количествено. "Докато някои по-големи компании са способни да се справят с финансовите измами, за малките и средните фирми последиците могат да бъдат по-сериозни и дори да стигнат дотам да застрашат съществуването и жизнеспособността на бизнеса. Надеждната политика за борба с измамите, подкрепена с правилно обучение, бизнес процеси и контрол, може да ъе доста ефективна", заключава Мерит.