Регионалният министър Николай Нанков и шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов не пропускат да подчертаят при всяко публично събитие, че тол системата ще налее в пътната агенция поне трикратно повече пари от сегашните около 300 милиона лева
Конкурсът за изграждане и въвеждане на тол система в България е съвсем близо до финал. Пътната агенция обяви вчера, че ценовите оферти на участниците в обществената поръчка ще бъдат отворени в
сряда, 4 октомври, в 16 часа. В състезанието по цени обаче продължават само два от шестте кандидата, които подадоха технически предложения. Битката е за 200 млн. лева - толкова ще струва по
предварителни оценки системата за електронно таксуване на превозните средства, използващи българските шосета, пише в. Сега.
В понеделник от АПИ съобщиха, че тръжната комисия е предложила за отстраняване четирима от участниците. Така на финалната права ще се конкурират само два консорциума - "Капш трафик Солюшънс" и "Тол
България". Засега първото обединение води убедително, защото е получило максималните 100 точки за техническата си оферта, докато съперникът му има 66.67 точки.
"Капш трафик Солюшънс" ще е почти сигурен победител, ако и ценовата му оферта се окаже по-добра. Ако обаче "Тол България" предлага да направи системата за събиране на пътни такси срещу по-ниска
цена, тогава математиката и изчисленията на тръжната комисия ще имат думата, защото според условията на конкурса тежестта на ценовата оферта в общата оценка е 70%, а на техническата - само 30 на
сто.
Обединението "Капш трафик Солюшънс" е с международно участие. В него влизат дъщерни дружества на австрийската компания "Капш" - "Капш Телематик Технолоджис България", "Капш Телематик Сървисиз" -
Полша, "Капш Трафикком" - Италия, "Капш Трафик Транспортейшън", Испания. "Капш" е изградила тол системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия.
"Тол България" обединява само български фирми. В консорциума участват "Телелинк", "Сиенсис" и "Сирма Солюшънс". И трите компании имат опит в изграждането на електронното управление в
България.
Победителят в конкурса ще има 19 месеца, за да изпълни задачата. Той ще трябва да изгради системата със собствени средства, а след това държавата ще му възстанови разходите от събираните тол
такси.
КОИ ОТПАДНАХА
При разглеждането на техническите предложения тръжната комисия е "порязала" четирима от състезателите. Отпадналите са обединение "БГ ПЪТ", ТОЛЛНЕТ АД, Чехия, СИЕЛА НОРМА АД и Обединение "ТЕЛЕТОЛ"
ДЗЗД.