Всеки пети нов лек автомобил, регистриран в Германия през 2014 год., има система за аварийно спиране. Във всяка четвърта кола има система за разпознаване на сънливост
Един от определящите фактори при покупката на нов автомобил е наличието на помощни системи за водача. Анализ на регистрираните нови автомобили, проведен от компанията Bosch, показва, че всеки пети лек автомобил от 3 млн. возила, регистрирани в Германия през 2014 г., е бил оборудван със система за индикация при неволно пресичане на осевата линия (AFIL) и със система за аварийно спиране. За сравнение, година по-рано всеки десети автомобил е имал такива допълнителни системи за безопасност.
Специалистите са категорични – тези системи биха повишили категорично безопасността на пътя само ако бъдат широко приложени. Само в Германия би могло да се избегнат до 72% от катастрофите на пътя с
пострадали хора, ако всички автомобили бъдат оборудвани със системата за аварийно спиране.
За оценяване на помощните системи от Bosch анализират статистическите данни на компанията Polk и Германското федерално представителство по автотранспорта за 2014 год.
Данните сочат, че всеки пети нов лек автомобил, регистриран в Германия през 2014 год., е оборудван с AFIL система и с автоматична система за аварийно спиране. От Bosch посочват още, че AFIL
системата може да предотврати до 28% от ПТП-та, в които автомобилът е излязъл от своето платно по невнимание на водача, при което са пострадали хора.
Най-разпространената помощна система в Европа е активната система за помощ при паркиране (АСС), позната като парктроник. В сравнение с 2013 г., през 2014 г. в Германия два пъти повече автомобили са
оборудвани с ACC системи. През 2015 г. продажбите на радари и видео-датчици нараства два пъти.
Проучването сочи ръст и на новите автомобили, снабдени със система за разпознаване на пътните знаци, както и със система за разпознаване на сънливост ATTENTION ASSIST – и двата показателя нарастват
с 2% през 2014 г. в сравнение с година по-рано.
6% от всички автомобили, регистрирани през 2014-та, могат да разпознават определени пътни знаци с помощта на видеокамера. Във всяка четвърта кола пък има инсталирана система, която разпознава, ако
водачът е уморен.
През 2016 г. новите транспортни средства трябва да бъдат оборудвани със система за предотвратяване на сблъсък с пешеходи, ако автомобилният производител иска да получи най-високата оценка 5 звезди,
сочат от Bosch. Според специалисти ръстът на произшествията с пешеходци би се понижил с 20 % при активиране на системата.