Срещу някои дружества се водят колективни искове в съда заради сроковете за предявяване на обезщетението
Комисията за защита на потребителите е проверила общите условия на застрахователните компании, които предлагат автомобилни застраховки. Основните нарушения са свързани с опит от страна на застрахователите излишно да затруднят потребителя да предяви своята претенция за получаване на застрахователно обезщетение. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Канал 3, коментирайки публикувания от Европейската комисия индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г. "Ние решихме, че потребителят има право на застрахователно обезщетение в случаите, когато документът за автомобила е бил вътре по време на кражбата”, даде пример той. Друг случай пък е свързан със съкращаване на сроковете за предявяване на обезщетението, които са точно фиксирани съгласно Кодекса за застраховането. Част от установените неравноправни клаузи са отстранени, срещу някои дружества обаче се водят колективни искове в съда.
"Когато четем Индекса, излязъл преди няколко дни, ние виждаме, че застрахователният сектор като цяло е идентифициран от потребителите в Европейския съюз като по-скоро чувствителен. Около 35% от тях посочват, че са имали някакви затруднения при настъпило застрахователно събитие за получаване на съответното обезщетение”, обобщи Маргаритов. Той допълни, че вниманието на Комисията ще се задържи върху този сектор.
Основният извод в индекса за развитие на пазарите на дребно от 2018 г. е, че общото доверие продължава да следва започналата от 2010 г. насам положителна тенденция. Стопява се и разликата между Изтока и Запада във функционирането на пазарите в полза на потребителите.