Според експерти, похватът на застрахователите е обикновен маркетингов трик за събиране на лична информация от клиентите, докато обезщетение се плаща на нищожен процент клиенти
Застрахователните компании в Южна Корея бяха обвинени, че подбуждат клиентите да предоставят повече свои лични данни, като им предоставят множество застрахователни планове, свързани с ваксинирането
срещу COVID-19. Според критици, клиентите трудно ще получат обезщетения по тези застрахователни полици, а в същото време ще са предоставили множество лични данни на компаниите.
Общозастрахователните дружества в страната пуснаха застраховки за онези, които се опасяват от странични ефекти от имунизацията срещу COVID-19. Проблемът е в това, че нищожен процент от
застрахованите ще могат да получат обезщетения, тъй като условията по договорите предвиждат изплащане при последици от ваксиниране само при рядка тежка алергична реакция – анафилаксия – след
поставянето на ваксината срещу коронавируса. Други странични ефекти, независимо колко сериозни са те, не попадат под действието на правилата на полицата.
По данни на Корейската агенция за контрол и профилактика на заболяванията, до края на месец юни са регистрирани едва 416 случая със симптоми на анафилаксия от 18,87 млн. ваксинирани лица. Това се
равнява на 0,0022%.
Според експерти, похватът на застрахователите е обикновен маркетингов трик за събиране на лична информация от клиентите, дори ако целта изглежда оправдана, на фона на преобладаващи опасения заради
повтарящи се данни за странични ефекти след ваксинирането. Специалистите в сектора предупреждават клиентите да бъдат особено внимателни по отношение на конкретните детайли на
застрахователните договори.
Около 0,05 – 2% от хората по света получават анафилаксия в даден момент от живота си. Броят е с тенденция да нараства.
Към момента над 30% от населението вече е с поставена поне една доза от ваксината, съобщава The Korea Herald.