Като цяло застрахователната индустрия в страната отбеляза дефицит в автомобилния бизнес поради рязкото покачване на разходите
Най-големият германски застраховател на моторни превозни средства HUK Coburg увеличава цените на моторните застраховки заради загуби, съобщи Osiguranje.hr. Въпреки че компанията успя почти да удвои нетната си печалба през 2023 г. от 146- на 298 милиона евро благодарение на добрите капиталови резултати, подразделението за моторни превозни средства записа резултат със знак минус от почти 547 милиона евро. Във вторник в Мюнхен главният изпълнителен директор Клаус-Юрген Хайтман посочи, че причина за загубата са нарастващите цени на резервните части, както и по-големите щети от природни бедствия и катастрофи. С 13,9 милиона застраховани превозни средства HUK е лидер на пазара на автомобилни застраховки в Германия, изпреварвайки Allianz. Компанията вече увеличи цените за настоящите клиенти с общо 15% на два пъти – в края на 2022 г. и в края на 2023 г. Ръководството на копманията даде да се разбере, че това няма да е последното поскъпване на полиците. "Предполагаме, че като се има предвид ситуацията с приходите и печалбите, със сигурност ще видим допълнителни корекции на премиите както тази, така и следващата година, а може би дори и по-следващата година", каза Йорг Райнлендер, член на борда на директорите. HUK не е единствената застрахователна компания, чието подразделение за моторни превозни средства в момента е на червено. Германската асоциация на застрахователите още миналото лято прогнозира, че индустрията като цяло ще отбележи дефицит в автомобилния бизнес поради рязкото покачване на разходите. Автомобилните полици обаче представляват повече от половината от общите приходи на групата. Като цяло автомобилният бизнес през 2023 г. не беше съвсем добър за HUK. Въпреки че Групата сключи общо 1,4 милиона нови застрахователни полици за моторни превозни средства, в същото време повече от 1,2 милиона клиенти потърсиха друга застрахователна компания в търсене на по-евтина полица – нещо, което е обичайно за собствениците на автомобили в Германия. Така новите клиенти на HUK бяха едва 183 000.