Павлова уточни, че само за ремонта на петте тунела по "Хемус" и "Тракия" са нужни над 60 млн. лева. Тя изрази надежда, че при добро изпълнение на бюджета малко по-малко ще започне и техния ремонт
"Факт е, че тунелите в България не са в най-доброто състояние. Не са в това състояние, в което ни се иска да бъдат, защото качествени, истински, цялостни ремонти не са правени от 25 години. Имаме един ремонт, който е правен в периода 2005-2006 г. на тунел "Ечемишка", откраднат е 1 млн. лв. от изпълнителя. Действията и до ден днешен се разследват от прокуратурата", това каза днес пред журналисти регионалният министър Лиляна Павлова, цитирана от агенция "Фокус".
Изявлението и беше по повод тежката верижна катастрофа в тунел "Витиня" на магистрала "Хемус", при която загинаха трима души, а четиринадесет бяха сериозно ранени. По повод инцидента, Павлова обяви, че чака резултатите от проверката на прокуратурата, за да се види дали трябва да се правят някакви спешни подобрения.
Министърът уточни, че в началото на всяка зима максимално позволената скорост в тези пътни участъци се намалява от 80 на 70 км/ч и това не е направено заради инцидента. Лиляна Павлова уточни, че в министерството има пари само за поддържане на маркировката и осветлението в подземните преходи.
Министърът нарече спекулации твърденията, че в тунелите няма осветление. Според нея, може да има единични изгорели крушки, но за цялостна липса на светлина, не може да се говори.
Павлова уточни, че само за ремонта на петте тунела по "Хемус" и "Тракия" са нужни над 60 млн. лева. Тя изрази надежда, че при добро изпълнение на бюджета малко по-малко ще започне и техния ремонт.
Регионалният министър посочи, че в зависимост от времето официално зимната готовност за поддръжката на пътищата ще бъде обявено от 1 или от 15 ноември. На съответната дата ще бъде спрени ремонтните дейности по пътищата и ще започне преоборудването на техниката за зимно почистване. В момента пътната агенция може да разчита на 1700 снегопочистващи машини, а след 15 ноември те трябва да са над 3500.