Така на практика застрахователните измами процъфтяват
В настоящия момент е възможно да си получиш обезщетението при един застраховател по ГО и само след няколко седмици или месец да обявиш същия този автомобил за откраднат в друга компания по “Каско”, след като си го разпродал на части без да му направиш ремонт. Възможно е също така да представиш един и същ катастрофирал автомобил с едни и същи щети и по "Каско", и по ГО, но при друг застраховател с друг протокол. Причините за тези “пробиви” са ясни – няма единна система за заявените и изплатени застрахователни щети, липсва обмен на информация между самите застрахователи. Какво правят в момента застрахователните компании? Обикновено служителят по сигурността в съответната компания е принуден да пише десетки писма до всички застрахователни компании дали даденият обект не е застрахован и при тях. Тази практика обаче трудно дава резултати, а и някои от застрахователите въобще не отговарят на запитването. Липсата на информация дали даден клиент е имал предишна или подобна щета при предишния си застраховател се оказва решаваща измамникът да се измъкне с парите на застрахователя. В повечето случаи дружествата не искат да разгласяват евентуални постъпили сигнали, защото това може да навреди на репутацията им или да донесе неприятности от личен характер на служителите. В много от случаите застрахователят се задоволява да изплати макар и не цялото обезщетение, а клиентът го прибира доволен от факта, че все пак е успял да получи част от планираната и извършена измама.