25 Ноември 2024, 07:10 Днес (0) | Вчера (0)

Личните интереси на служителите са причина за 41% от корпоративните конфликти

21 Февруари 2017 11:28 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 21 февруари 2017, 11:36

Еднаквото заплащане при различен по обем работа пък демотивира добрия служител

Има много причини за създаването на конфликти на работното място, но основната сред тях е разминаването на интересите, в частност, преследването на лични интереси от страна на сътрудниците, които са в разрез с целите на работодателя. Това сочи проучване на експерти от руския анализаторски център към застрахователната компания "Алфа Страхование".

В проучването са участвали сътрудници от HR-службите на 80 компании. 41% от тях са посочили като основен проблем за конфликти на работното място именно различията в интересите.

На второ място се оказва проблемът с разпределяне на ресурсите (34%). Той е свързан с неточни правила и регламенти в компанията, при което по-трудолюбивите служители получават повече задачи от тези, които работят по-бавно, но в същото време и двете групи получават еднакви заплати. Тази практика определено демотивира по-работливите и креативни служители и те съзнателно не разкриват целия си потенциал.

Трето място заемат трудностите в колективната работа (29%), а четвърто – борбата за лидерство и власт (18%).

На пето място се оказват лошите условия на труд (10%): остаряла техника, пренаселеност на  офисните помещения, недостиг на осветление и други.

Според  изследване, проведено сред 86 IT-директори и публикувано на сайта allCIO, 62% от дапитаните считат, че всеки конфликт спъва развитието на компанията. За 38%  обаче това е двигател на прогреса.

Сред причините за конфликти вътре в организацията като основни са определени следните: недостиг на идеологическа мотивация (за 38% от запитаните), небрежност на персонала (32%), недостатъчна квалификация на персонала (28%), недоволство от трудовото възнаграждение (18%), безперспективност на работното място (16%), недоволство от условията на труд (15%).
Най-популярният вариант за разрешаване на конфликта е търсенето на компромис. На второ място е опитът да бъдат привлечени единомишленици. Търсенето на виновен и игнорирането на конфликта са определени като неприемливи или непопулярни варианти.

Ръководителят играе най-голяма роля при разрешаване на проблема с разминаването на интересите, считат застрахователите. Според тях именно шефът трябва да разпределя правилно задълженията сред подчинените и да ги вдъхновява за общите идеи. Конфликтите в колектива могат да се превърнат в истински  проблем за компанията, предупреждават експертите. Пътищата за избягването им са както в правилния подбор на персонал, така и в налагането на високоорганизирана работна среда и корпоративна култура на общуването. Целесъобразно е периодично провеждане на специални тренинги за формиране на максимално приятна работна атмосфера.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 22 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8580
GBP 2.4796 2.4887 2.3487
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив