Столичният бул. Витоша слиза с една позиция до 51 място. 5th avenue в Ню Йорк е най-скъпата търговска улица в света
Нарастващите наемни цени превърнаха New Bond Street в Лондон в най-скъпата търговска улица в Европа. Според 29-то издание на доклада Main Streets Across The World на глобалната консултантска компания Cushman & Wakefield британската локация измества от тази позиция Avenue des Champs Élysée в Париж.
В глобален план New Bond Street се изкачва до трета позиция с 1 350 евро/кв. м месечен наем, като затвърждава позициите на британската столица като първокласна търговска локация.
Първото и второто място за поредна година остават непроменени и се заемат съответно от горната част на 5th Avenue в Ню Йорк с 2 355 евро/кв. м месечно и Causeway Bay в Хонконг с 2 140 евро/кв. м.
На четвърта позиция е Via Montenapoleone в Милано с 12.5% ръст на наемите и средни нива от 1 125 евро/кв. м на месец, докато Avenue des Champs Élysée в Париж изостава до пето място в класацията, макар и средният наем да остава непроменен на ниво от 1 105 евро/кв. м месечно.
Столичният бул. Витоша също присъства в класацията, като средният месечен наем остава без промяна – 46 евро/кв. м. В глобалната класация най-популярната търговска локация в София пада с едно място – от 50-та на 51-ва позиция, през 2017 г. Данните в доклада включват 451 търговски улици в света.
Интерес към наем на площи на бул. "Витоша" проявяват марки в средния и достъпния ценови сегмент, ориентирани основно към ежедневната мода. В синхрон с тенденцията за здравословен начин на живот през последните години видимо се разрастват и търговците в категорията Здраве & Красота.
Според автора на глобалния доклад на Cushman & Wakefield Дарън Йейтс независимо, че редица търговски улици в света регистрират спад на наемните нива, пазарът остава динамичен в отговор на световните технологични и демографски тенденции. Водещите локации продължават да са във фокуса на глобалните брандове, които търсят възможности да създадат нови и вълнуващи преживявания за потребителите. По-иновативните сред тях съчетават онлайн с физическото пазаруване в стремежа си да предложат по-цялостно преживяване и в резултат от това локацията продължава да е от съществено значение за тях, обобщи Дарън Йейтс.
В европейски план, въпреки първоначалното стъписване от Brexit, търговските локации в Лондон остават сред най-желаните от големите модни марки. В подкрепа на това наемните нива на New Bond Street са нараснали с 37.5% за година. На другия полюс е Париж, където политическата несигурност доведе до временен спад на интереса от страна на търговците.
В Италия наемните нива като цяло се задържат без промяна. Търсените търговски улици в главни градове като Милано, Торино и Флоренция обаче отбелязват ръст благодарение на популярността си като модни и туристически локации.