Страната формира третият по големина такафул пазар в световен мащаб
Очаква се такафулният сектор в Малайзия да продължи стабилния си растеж през 2022 г., а причината за това са подобрените нива на проникване и бизнес модели и технологичните възможности на фона на
по-високата информираност, иновациите в цифровизация и правителствените инициативи. Това се казва в анализ на международната рейтингова агенция Fitch. В доклад, "Tabaful Dashboard: 2022" агенцията
посочва, че Малайзия е третият по големина пазар на ислямско застраховане (такафул) в световен мащаб, според Съвета за ислямски финансови услуги. Жизнената ислямска финансова екосистема включва
ислямски банки и корпорации, съвместими с шариата, както и мениджъри на ислямски фондове и халялна индустрии, които търсят такафул продукти.
Според Fitch, семейният такафул нараства с 46,7% през 1H21 (2020 г.: 7,08%). Общият такафул бележи ръст с 13,5% през същия период (2020 г.: 4,61%). Пазарните дялове на общия и семейния такафул са
съответно 17,3% и 41,9%.
От рейтинговата агенция вярват, че нарастващото търсене на цифрови услуги ще бъде катализатор за такафул растеж, което ще позволи на компаниите да предоставят услуги на по-ниска цена. Централната
банка на страната - Bank Negara Malaysia, подготвя регулаторна рамка за цифровите застрахователи и цифровите такафул оператори, която трябва да бъде финализирана през 2022 г. Предложената рамка има
за цел да привлече нови цифрови играчи с иновативни решения.