41% планират въвеждане на система за мобилни разплащания в следващите 12 месеца, други 39% обмислят такава възможност в бъдеще и само 18% твърдо отказват да използват технологиите
Множество индустрии са преобразени под влиянието на технологиите, като една от най-влиятелните от тях са иновациите в мобилните разплащания. Това е особено вярно за индустрия като туризма,
хотелиерството и търговията на дребно, фирмите от която разчитат както на интернет и електронна търговия, така и на физически обекти за своите приходи. Българската туристическа и хотелиерска
индустрия е изключително важна за страната – тя допринася 6,8% от брутния вътрешен продукт, носи над 3 200 000 0000 евро в годишни приходи и дава работа на над 168 000 души в 4 000 компании.
И въпреки това, проучване сред 1 000 представители и мениджъри на барове, ресторанти, хотели, кафенета и фирми за бързо хранене в България, проведено от европейската компания за мобилни разплащания
Auka разкрива, че според повече от 64% от участниците в изследването те нямат достатъчни маркетинг способности или видимост на марката и това са основните фактори, възпрепятстващи повишаване на
приходите. В същото време, според Българския статистически институт, само 7% от малкия и среден бизнес в хотелиерство и ресторантьорство използват инструменти за електронна търговия или свързани
технологии и по-малко от половината от тях имат интернет страница или някакво друго интернет присъствие.
В допълнение, въпреки повече от 3 910 000-те чужденци, които са имали поне една нощувка в България през 2018 година, проучването разкрива, че компаниите от сектора в страната разчитат предимно на
разплащанията в брой и по-малко от 5% предпочитат да използват безконтактни и около 7% мобилни разплащания, предпочитани поради сигурността си от международните туристи.
41% от участниците в проучването планират въвеждането на система за мобилни разплащания в следващите 12 месеца, а други 39% обмислят такава възможност в бъдеще като само 18% твърдо отказват да
използват технологиите.
Проучването е проведено сред 1 000 представители на малък и среден бизнес от българската хотелиерска и ресторантьорска индустрия: барове, кафенета, ресторанти, места за настаняване, нощни клубове и
заведения за бързо хранене.