Като цяло, хората смятат автомобилите за приоритет
За 85% от младите хора до 30-годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смята притежаването на автомобил за важно, като 69% обичат шофирането също толкова, колкото и живеещите извън градовете.
Това сочат резултатите от глобално проучване на Continental Mobility Study за отношениеито на хората към автомобилите.
Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на индивидуалната мобилност на практика зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от
хората под 30-годишна възраст финансовите разходи са на първо място при вземане на решение. Почти същият процент от
жителите над 30-годишна възраст шофьорска книжка не притежават автомобил, като мотивират това с финансите, с които разполагат.
Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки
увеличавашия се трафик.
97% намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни, като само 7% намират шофирането за неразумно.
В Германия само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Ето защо не еучудващо, че по-голямата част от участниците в поучването
смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% смятат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите.
Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от
2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи. Мнозинството шофьори, 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на
случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%.
В същото време, технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на
шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия.
Проучването се провежда на всеки две години, за да индентифицира най-важните тенденции в развитието на мобилността. 2015 Continental Mobility Study е проведено в САЩ, Германия, Франция, Япония и
Китай, както сред шофьори, така и сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.