Хората прекарват над 90% от времето си в затворени помещения. Лошото качество на въздуха вътре е причина за 50% от заболяванията
Нов символ върху кутиите се появява от април в магазинната мрежа и удостоверява, че продуктите съдържат под 1гр. летливи органични съединения /ЛОС/ на литър. Това е 30 пъти по-малко, спрямо
максимално допустимите норми на пазара в момента. Боите са проверени и утвърдени от EUROFINS и покриват всички изисквания за продукт в категория с най-ниски емисии на замърсители.
Летливите органични съединения /ЛОС/ са химикали, които се отделят във въздуха при стайна температура. Много от продуктите, които ползваме в домовете си са източници на ЛОС не само при употребата
им, но и при тяхното съхранение.
Сред най-разпространените източници на ЛОС са почистващите и дезинфекциращи препарати, ароматизаторите, аерозолните спрейове, консервантите за дърво, бои, лакове и разтворители. Те биха могли да
предизвикат дразнене на очите, носа и гърлото, главоболие, гадене, умора, виене на свят или кожни раздразнения.
Според изследване на EnviroVent хората прекарват над 90% от времето си в затворени помещения. Нивата на органични замърсители са от 2 до 5 пъти по-високи в закрити помещения, а лошото качество на
въздуха вътре е причина за 50% от заболяванията на хората работещи там.
За да намалим влиянието на летливите органични съединения /ЛОС/ върху човешкото тяло трябва редовно да осигуряваме приток на свеж въздух в затворените помещения, а при употреба на продукти,
съдържащи ЛОС да осигурим добра вентилация и на помещението където се използват. При покупка на продукти е важно да се избират тези, с най-ниски нива на ЛОС. Запасяването и съхраняването на такъв
тип продукти в дома ни, може да доведе до протичане и освобождаване на ЛОС във въздуха дори и да са затворени.
Българският производител Оргахим е първата компания, която маркира продуктите си и сключва споразумение за сътрудничество в тази насока с независима и водеща лаборатория. Тя ще застане с реномето
си зад твърдението, че продуктите с тази маркировка съдържат 30 пъти по-малко ЛОС от разрешените за пазара норми. Това е една от основните части от стратегията на компанията за корпоративна
социална отговорност – да образова потребителите относно по-природосъобразни решения.