COVID-19 промени определени модели на разпространение и принуди организациите да преоткрият други
2022 г. ще бъде година на ускорена цифрова трансформация на застрахователния сектор за Мароканската федерация на застрахователните и презастрахователни компании (FMSAR). Сред основните действия в
бранша тази година е съвместно проучване на FMSAR и Органа за надзор на застраховането и социалните грижи (ACAPS) за разпространението на застрахователни продукти в дигиталната ера. Проучването ще
покаже какви са нормативните предпоставки и подходящите условия, които да позволят оптималните онлайн застрахователни продажби, съобщава местният вестник Morning. Основната цел на дигиталните
продажби е да разшири застрахователното покритие в подкрепа на националната стратегия за финансово приобщаване. Като част от укрепването на сектора на микрофинансирането за насърчаване на
финансовото приобщаване и борба с бедността, правителството прие закон за надграждане на правната рамка, регулираща микрофинансирането. В допълнение към дефинирането на правната форма на
микрофинансовите институции, проектът се разширява и до спестявания и микрозастраховане.
През декември 2021 г. FMSAR призова за разширяване на каналите за разпространение чрез цифрови или други физически мрежи, като телекомуникационни оператори, платежни организации и банкови
клонове.
Председателят на УС на FMSAR Мохамед Хасан Бенсалах каза на неотдавнашната годишна среща на застрахователните агенти и брокери в Мароко, че клиентите са станали по-взискателни и за да стигнат
до тях, компаниите трябва да разширят каналите си за разпространение. Пандемията от COVID-19 промени определени модели на разпространение и принуди организациите да преоткрият други. Браншовата
организация работи заедно с надзора за идентифициране на всички лостове, които биха направили възможно ускоряването на цифровата трансформация на мароканския застрахователен сектор, посочи
още Бенсалах.