Компаниите губят ежегодно стотици милиони долари от реформата
Четири големи застрахователни компании в САЩ признаха, че ежегодно губят стотици милиони долари от продажбата на полици по задължителното медицинско застраховане в рамките на здравната реформа ObamaCare. По данни на Bloomberg, през 2016 г. UnitedHealth ще загуби $850 млн, а Aetna, Anthem и Humana ще понесат загуби в размер на не по-малко от $300 млн. всяка.
И по-рано застрахователите са изказвали съмнения за перспективността на системата за медицинско застраховане Obamacare.
Преди броени дни обаче третата по големина в САЩ компания Aetna обяви, че през 2017 г. ще прекрати продажбата на полици Obamacare в 11 от 15 щати в страната, което ще засегне 80% от клиентите на
пазара. Застрахователната компания Humana съобщи, че планира да съкрати участието си в продажбите на медицински застраховки по програмата Obamacare с 88%, като спира продажбата им в осем от 19
щата, където присъства.
Anthem не съобщава за планове за участие в програмата.
UnitedHealth също престава да продава полици в 31 щата.
По данни на медицинската застрахователна асоциация Blue Cross Blue Shield, ежемесечните разходи по заплащане на медицинските услуги през 2014-2015 г. са били с 22% по-високи от очакваните: $559
срещу планираните $457 за всеки застрахован.
Застрахователите се надяваха, че сливанията ще им помогнат да се справят с финансовите загуби. Припомняме, през юли 2015 г. Aetna придоби Humana, а Anthem погълна Cigna. Американското правосъдно
министерство подаде иск в съда, като посочи ,че сделките носят антиконкурентен характер. Впрочем, според анализатори, за 2016 г. Aetna ще регистрира печалба от $2,5 млрд, а UnitedHealth ще
заработи около $7 млрд.
Актът за достъпност на медицинската помощ, според който всички американски граждани са задължени да имат медицински застраховки, влезе в сила през 2010 г. До момента такива полици имат около 20
млн. души.