Седем от десет българи от градското население възнамеряват да купят поне един артикул по време на кампанията
За да не се допускат нарушения с фалшиви намаления по време на днешния Череня петък, тази година от Комисията за защита на потребителите (КЗП) започнаха по-рано
проверки. "Извършили сме приблизително 300 проверки, а в около 10% от тях констатираме нарушения, допуснати от търговците”, заяви Игнат Арсенов, шеф
на контрол на пазара в КЗП, цитиран от БНР.
Трябва намалението да е изрично посочено като период – от дата до дата, и той не може да е по-продължителен от 1 месец, уточни Арсенов. По правило трябва да е изписана и задраскана старата цена.
Арсенов припомни, че правата ни като потребители са едни и същи, без значение дали пазаруваме стока в периода на кампанията Черен петък или не. Ако направим покупка присъствено в
магазина, обаче, ако размислим, не можем да се възползваме от 14-дневен срок за връщане, валиден за онлайн търговия.
Седем от десет българи от градското население възнамеряват да купят поне един артикул по време на кампанията "Черен петък”, показва традиционното ежегодно проучване на "Kantar Румъния”. То е
поръчано от голяма платформа за електронна търговия и е проведено между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.
В сравнение с предходни години се отчита нарастваща тенденция за пазаруване по време на тази кампания – 72,7% сега при 70,3% през 2021 г. и 68,5% през 2020.
Очаквано намерението да се пазарува е най-силно в групата на българите на възраст 35-44 години (81,6%), както и при населението, живеещо в София (85,2%) и в големите градове (82,4%).
Проучването показва, че тази година потребителите са отделили по-висок бюджет за купуване на желаните от тях продукти. Те са дрехи и обувки, козметика, малки домакински уреди, играчки,
спортни стоки, мобилни телефони, храни и напитки.
Най-голяма е групата на планиращите да похарчат между 200 и 500 лв. – 36,3% (при 33% през 2021 г.), до 200 лв. са заделили 33,2% от‘анкетираните (41,5% през 2021 г.), а 26,7% (20,7% през 2021 г.)
заявяват, че са отделили бюджет от над 500 лв. за купуване на желаните продукти по време на Черния петък. Приблизителният бюджет, планиран този път, се е увеличил значително в сравнение с миналата
година. Сега той е средно 499,25 лв., което е с 26% повече от регистрирания през 2021 г. (395,99 лв.).