От държавната компания извършват анализ на това колко компании в Икономическа зона София-Божурище биха използвали интермодален терминал в зоната
Надземна железница може да свърже столицата с индустриалната зона в Божурище. Идеята е трасето да минава по пътя на планираното продължение на бул. "Царица Йоанна" от жилищния квартал до Божурище,
за което "Монитор" първи съобщи. "По проект бъдещият път до индустриалната зона ще бъде по две ленти в посока, а по средата да бъде изградено надземното метро, както е изградено в жк "Младост",
коментира Aнтoaнeтa Бapec, изп.-диpeĸтop нa "Haциoнaлнa ĸoмпaния Индycтpиaлни зoни".
Ако се одобри изграждането на метро до Божурище, ще бъде изградена и връзка и с жп гарата в индустриалната зона, допълни Барес. Документите за пътя, но без изграждането на продължението на метрото,
вече са внесени в Българската агенция за инвестиции за издаване на сертификат за приоритетен проект на стойност 19 млн. лева. Работи се и в посока промяна на Общия устройствен план на Столична
община, за да стане възможно удължаването на булеварда. Готви се още проект за бърза връзка на зоната с пътя София – Калотина. Част от терените до Калотина са собственост на "Haциoнaлнa ĸoмпaния
Индycтpиaлни зoни", което ще улесни изграждането на връзката и няма да се наложи отчуждаване.
От държавната компания извършват анализ на това колко компании в Икономическа зона София-Божурище биха използвали интермодален терминал в зоната. "Готови сме със заданието за предпроектното
проучване, което ще е на стойност около 1 млн. лева, но за да се дадат тези пари, трябва да бъде оправдано", коментира още Барес. Концепцията за такъв терминал в Божурище е една от идеите за
подобряване на инфраструктурната свързаност и достъп до индустриалната зона, допълни още тя.