04 Декември 2024, 11:51 Днес (0) | Вчера (1)

Микрозастраховането – единственият застрахователен избор в развиващите се страни

29 Април 2014 11:45 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 29 април 2014, 11:33
vestifinance.ru

Единственият начин за увеличаване на застрахователното покритие в бедните страни е предлагането на групови микрозастраховки

Застраховането е част от големия бизнес в развитите страни. Във Великобритания, например, над 80% от хората имат поне една застраховка, по данни на Британската застрахователна асоциация.

Според Insurance Europe, за застраховане през 2011 г. европейските страни са изхарчили 8,2% от БВП. В Нидерландия тази цифра достига 13%.

Съвсем различно обаче е положението в развиващите се страни. Според наскоро направена оценка на Международната организация на труда, 90% от жителите на Индия нямат никаква застрахователна защита, а в Африка едва 2,5% от населението някога са сключвали застраховка.

В същото време икономисти са убедени, че бедната част от населението на света категорично се нуждае от застрахователно покритие.

Анализ на ефекта от микрозастраховането потвърждава, че наличието на застраховка може да смекчи "шока  на дохода” (неочаквано рязко понижаване на доходите) на уязвимите домакинства, да увеличи процента на посещаемост в училище на учениците и да направи достъпна системата на здравеопазване.

Понятието "микрозастраховане" се свързва със специфичен тип продукти за хора с ниски доходи – които заработват по-малко от $4 на ден. Премиите и покритията по тези продукти са на такива ниски нива, че да бъдат най-вече достъпни и привлекателни за този тип клиенти.
Микрозастраховането е концентрирано върху немного рискове.

Експертите са категорични – единственият начин да се увеличи процентът на застрахователно покритие в бедните страни, е продажбата на точно такъв тип продукти, и то на групи, а не на индивидуални клиенти.  Така административните разходи могат да бъдат снижени, както и да намалее рискът от застрахователни измами.

Някои компании вече предприемат стъпки да направят по-привлекателно микрозастраховането.

Така например, стартъп компанията BIMA разпространява микрозастрахователни продукти с помощта на телекомуникационните компании. През 2010 г. партньор на BIMA стана мобилният оператор Tigo, чиито клиенти получиха безплатна застраховка живот при заплащане на мобилни услуги на определена стойност. И докато Tigo получи своето конкурентно предимство, застрахователят получи възможността да достигне до значителен брой клиенти.

В момента от мобилното микрозастраховане на BIMA се ползват 7 млн.души от страните от Африка, Азия и Латинска Америка. Моделът вече носи печалба, категоричен е шефът на BIMA Густаф Агартсон.

Според нов доклад на консултантската компания Micro Insurance Centre, подобни застрахователни методи са разпространени най-вече сред социално незащитените групи.  84% от клиентите на BIMA в Сенегал заработват по-малко от $3,75 на ден.
В Танзания 79% от клиентите е с доход по-малък от $2,50 на ден.

Компаниите по света обаче се изправени пред огромно предизвикателство – милиони души в развиващия се свят, особено в селските райони, заработват по-малко от $1,75 на ден и не могат да си позволят мобилен телефон. Затова мениджърските екипи обмислят нови начини, за да направят микрозастраховането достъпно за по-голямата част от населението на тези райони.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 03 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8614
GBP 2.4796 2.4887 2.3593
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив