Министерството на икономиката започва кампания за информиране на бизнес средите за поетите задължения в хода на преговорите за присъединяване на България към Европейския съюз.
Министерството на икономиката започва кампания за информиране на бизнес средите за поетите задължения в хода на преговорите за присъединяване на България към Европейския съюз. Това обяви днес
заместник-министърът на икономиката Евгения Колданова по време на организирания от МИ семинар с бизнеса. Представители на повече от 100 български фирми и бизнесорганизации дискутираха с
експерти по темите: “Стандартизация и сертификация”, “Регулиране на търговията”, “Подготовка на проекти” и др.
“За да издържи на конкурентния натиск на единния европейски пазар, българският бизнес трябва да бъде добре информиран и подготвен за това предизвикателство” – заяви заместник-министър
Колданова. Тя цитира данни на социолозите, според които 30% от интервюираните бизнесмени не са запознати какви ще бъдат последиците за бизнеса им след присъединяването, а 50% имат само обща
представа за това.
Министерството на икономиката предвижда да се създаде “call center” (“колцентър”), който да дава бърза и точна информация на всички интересуващи се фирми за изискванията в хода на
присъединителния процес.
Заместник-министър Колданова съобщи, че за техническото и финансовото подпомагане на предприемачеството в подготовката му за изпълнение на изискванията на ЕС могат да се използват
възможностите, които предлага програма ФАР в рамките на оперативната програма “Насърчаване конкурентоспособността на българската икономика”. Грантовата схема за подкрепа на конкурентоспособността
осигурява комплексно подпомагане, като включва два вида проекти:
· Проекти, свързани с постигане на съответствие с европейското законодателство;
· Проекти, подкрепящи технологичното обновление на предприятия от приоритетни сектори и изостанали райони.
Инвестиционната подкрепа в рамките на тази грантова схема е насочена към технологичен трансфер и иновациии, въвеждане на добри производствени практики, развитие на маркетинга. До два
месеца се очаква да бъде одобрена грантовата схема от ЕК и тогава ще може да се кандидатства по нея.