Луксозните дизелови автомобили на "Фолксваген" в Европа са били оборудвани с същия софтуер, за който регулаторните органи в САЩ твърдят е бил използван, за да манипулира тестовете за вредни емисии, предаде "Ройтерс"
От "Фолксваген" са заявили пред "Ройтерс", че същите устройства са били поставени в автомобили в Европа - най-големия пазар на концерна, съставляващ около 40 процента от печалбите.
Автомобилният производител отказа да уточни колко коли в Европа са оборудвани със софтуера, но не изключи общо за САЩ броят им да надвишава 10 хиляди. Анализатори от Barclays заявиха, че в Европа те може да са 20 пъти повече от тези в САЩ.
Междувремено Европейската комисия (ЕК) е написала писмо до всички министри от Европейския съюз с ресори околна среда и промишленост, в което ги пита дали знаят нещо за "нередности", отнасящи се до въглеродните емисии, и ако да - какъв е възможният брой на засегнатите автомобили, предаде БТА.
В хода на задълбочаващия се скандал "Фолксваген" заяви във вторник, че компанията е подценила разхода на гориво и емисиите на въглероден диоксид при около 800 хиляди автомобила, продадени в Европа.
В писмото, което е видяно от "Ройтерс", ЕК посочва, че не знае за никакви нередности по отношение на показателите за въглероден диоксид, както и че иска да потърси подкрепата на правителствата от ЕС, за да установи как и защо това е възможно да се случи.
Комисията заявява, че вече е влязла във връзка с германската Федерална служба за
автомобилен транспорт (КБА), отговорна за издаването на оценки за съответствие със стандартите на нови модели автомобили. ЕК информира също, че ще повдигне въпроса и пред други национални органи на среща, която трябва да се е провела снощи в Брюксел.
Писмото на комисията е с дата 5 ноември и е подписано от комисаря по въпросите за вътрешния пазар, индустрията, предприемачеството и малките и средните предприятия Елжбета Бенковска, както и от колегата й по въпросите на климата и енергетиката Мигел Ариас Канете. Двамата се обръщат с призив към всички държави членки да разследват въпроса.
Всеки министър е помолен да предостави сведения до края на месеца за доказателства или информация за възможни нередности, свързани с издаването на сертификати за емисии на въглероден диоксид.
"Ако е от значение - колко от новорегистрираните автомобили във Вашата страна през календарните 2012, 2013 и 2014 г. е възможно да са засегнати", се пита в писмото.
ЕК заяви, че не коментира непубликувани документи.