Британците са най-активни в пазаруването на застраховките си в интернет – 69 процента от тях са закупили полици в мрежата през миналата година
Цели 42,3% от европейците са купили автомобилната и имуществената си застраховка онлайн през миналата година, според проучване на агенцията за маркетингови анализи Finaccord. Само преди пет години делът на интернет продажбите в сектора е бил 35,4%. Това прави световната мрежа титлата на най-бързо развиващ се канал на дистрибуция на застрахователни продукти.
Според проучването ръстът на интернет продажбите е бил различен във Франция, Германия, Италия, Полша, Испания и Великобритания.
С предпочитанието си към специализираните сайтове пред посещението на място в офиса на брокера водят британците - 69% от поданиците на кралицата си осигуряват застраховките чрез мрежата. Най-малко са интернет почитателите във Франция – едва 25,2%.
По-малко от една четвърт от анкетираните – 23,2% казват, че никога не проучват пазара онлайн. Други 19,3% обаче винаги правят проучване в някой от сайтовете за сравнителни анализи.
45,3% са категорични, че никога не биха купили застраховката си по интернет, а 12,3% отказват да използват други канали на дистрибуция.
Най-консервативни са французите, от които едва 2,8% пазаруват застраховки само онлайн, а 66,8% никога не правят това.