Телекомът се насочва към света на облака и „интернет на нещата“
Мобилният оператор А1, известен досега като Мтел, ще се стреми да се позиционира като лидер в дигитализацията на бизнеса и ежедневието на отделните хора и домакинства. Промяната на името и облика
на компанията следва да ознаменува насочването й към света на облака и "интернет на нещата", обяви Алехандро Платер, главен изпълнителен директор на А1, по време на официалния анонс на новия образ
на телекома, съобщи Мария Малцева от technews.bg.
"Нашите компании трансформират икономиката – сигурно сте чували за цифровата икономика, за дигитализацията на бизнеса. Това е важно", коментира Платер. "Сега имаме огромен капацитет да обработваме
данни – в облака. Можем да работим с огромни обеми. Това е тенденция, която се ускорява”, подчерта той.
Задължена от новото си име, компанията пое няколко обещания към потребителите, обявени от Александър Димитров, главен изпълнителен директор на българския офис на А1. "Гарантираме качеството на
нашата мрежа. През 99% от времето през годината качеството на комуникациите ще е такова, че всички да са доволни и да нямат оплаквания”, заяви Димитров.
Компанията ще предложи също специално приложение, което може да измерва параметрите на мрежата в даден момент на дадено място. За всеки сигнал за проблем с мрежата потребителите ще могат, чрез
приложението, да информират компанията и ще получат бонус. "500 мегабайта данни ще подарим на всеки, който ни е дал обратна връзка. Ако е имал лошо преживяване, ние ще го компенсираме по друг начин
– с отстъпка от сметката или друг бонус”, уточни Димитров.
Не повече от 8 часа годишно може да са прекъсванията на фиксираните услуги на телекома. "Ще направим технологиите достъпни, лесни и полезни. Всяка наша услуга ще бъде инсталирана в рамките на 3
дена от поискването”, заяви Димитров.
"Гарантираме лоялно отношение, спокойствие и удобство”, подчерта още мениджърът. По неговите думи, компанията все още не смогва да "изтрие" негативното отношение, натрупано с годините у някои
клиенти. "Ако ни се обадят на *88, ще вдигнем в рамките на 60 секунди. Инвестирали сме много в техника и в технологии и обещаваме разрешаване на всеки проблем с едно обаждане или ходене до
магазин”.
За всички сривове и проблеми с услугите си фирмата обещава компенсации във вид на допълнителни минути, нови ТВ канали, отстъпки за устройства и др. Фактурите на компанията ще бъдат променени. Целта
е да бъдат по-лесни, по-ясни и по-четими за потребителите, така че всеки "човек да знае за какво плаща".
Наред с всичко това компанията ще почерпи по случай преименуването си. Това ще стане през юни. Допълнителни мегабайти за всички потребители на мобилен интернет и достъп до всички ТВ канали, без
значение какъв е абонаментният план – това ще получат абонатите на А1. Освен това във всички магазини ще се предложи безплатно тестване на всички услуги за по 30 дена – без ангажимент за подписване
на договор.
Четири новости ще лансира А1 в предстоящите месеци:
дигитален портфейл – възможност за разплащания, чрез която всички банкови карти на потребителя ще могат да се използват за плащания през телефона – т.нар. P2P плащания;
собствена кредитна карта – кредитна сметка с условия, които, според А1, никоя банка и финансова институция не може да бие; тя ще се предлага за лоялни абонати с дългогодишни коректни
отношения;
собствена серия смартфони – с 36 месеца гаранция и богат избор на хардуер;
собствена платформа за музикален стрийминг – такава, която, според Димитров, ще съдържа "всичко, което има в Spotify", но не само; в стрийминга ще има и много българска музика – стара, нова, от
всички стилове, както и собствени плейлисти.