Клиентите, които отговарят на "златния стандарт" на НАП ще си възстановяват ДДС за 10 дни вместо за месец, ще бъдат проверявани по-рядко
Националната агенция за приходите (НАП) разработи 12 критерия за корпоративните данъкоплатци, спазването на които ще им осигури преференциално обслужване. Клиентите, които отговарят на "златния стандарт" на НАП ще си възстановяват ДДС за 10 дни вместо за месец, ще бъдат проверявани по-рядко, ще получават методическа помощ, а всичките им ревизии ще стават на място в предприятието.
За въвеждането на "златен стандарт" за фирмите заговори в началото на януари вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков. Обявяването на нововъведението, подготвяно три години, става ден след като оставката на правителството беше приета от парламента. На последното правителствено заседание на 20 февруари Дянков информира, че въвеждането на стандарта, поискан от бизнеса още през 1998 г., ще стане от 1 март, се вижда от стенограмата. По думите на министъра в оставка това ще спести административни разходи на фирмите, които досега са били принудени да правяк копия на десетки хиляди страници, за да ги носят на данъчните.
От НАП съобщиха, че за да покрият изискванията на "златния стандарт", компаниите трябва да имат регистрация по Закона за ДДС, която да не е прекъсвана; да осъществяват комуникация с НАП предимно по електронен път; да нямат наказателни постановления; да не са в несъстоятелност или ликвидация; да са на печалба през предходните три години; да липсват данни за рисково поведение. Друго условие е всяка фирма през всяка една от предходните три години да е подала най-малко четири искания за възстановяване на ДДС на обща стойност над 1.2 млн. лв. годишно.