От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро, след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си
До края на годината 28 000 граждани ще получат обаждане от кол-центъра на Националната агенция за приходите (НАП), защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски или са пропуснали да подадат декларация за тях, съобщиха от приходната администрация.
Обажданията са част от програмата на приходната агенция за събиране на просрочени задължения към бюджета. Целта на кампанията е максимален брой хора по собствена инициатива да подадат декларациите си или съответно да си платят дължимите данъчни и осигурителни вноски, с цел да бъде избегнато налагането на обезпечителни мерки (запор на банкови сметки или заплати, възбрана на недвижим имот и др.), както и образуване на изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените в срок дългове.
От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро, след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си.
Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.
През първото полугодие на 2012 г. клиентите на НАП са ползвали близо 200 000 пъти услугите и справките, които предоставя колцентърът на агенцията, посочват от там. На телефона за данъчна информация - 0700 18 700 фирми и граждани са получили 131 000 отговора на постъпили запитвания. От тях 11 000 са изпратени по електронен път до адреса на контактния център – [email protected] . 45 000 запитвания са постъпили за деклариране и плащане на данъци. По данни на НАП клиентите, получили отговори на запитвания, свързани с осигуряването са 35 000 души.