Няма да се дава информация по въпроси, за които се изисква предоставяне на лични данни
Националният осигурителен институт (НОИ) информира, че потребителите вече могат да отправят своите запитвания към институцията на единния телефонен номер 0700 14 802. Неговото въвеждане
позволява да се разшири достъпът на клиентите от цялата страна до Контактния център на НОИ като целта е подобряване на качеството и ефективността на тяхното обслужване
Всеки работен ден от 8.30 ч до 17.30 ч. гражданите могат да получат консултация по действащото социално-осигурително законодателство за краткосрочните парични обезщетения,
пенсиите, административните услуги и сроковете за подаване на документи. По телефона клиентите могат да отправят своите запитвания за наличието на информация за прекратени осигурители без
правоприемник с предадени разплащателни ведомости в НОИ. Могат и да се информират и за прилагането на европейските регламенти и международните договори в областта на социалната сигурност.
Потребителите на електронните услуги на института могат да получат подробни указания за тяхното използване и да се информират за реда за получаване на Персонален идентификационен код (ПИК) и
Идентификационен код на осигурител (ИКО) от НОИ.
Националният осигурителен институт напомня, че справки, за които се изисква предоставяне на лични данни, не се извършват по телефона. Информация, съдържаща лични данни, може да бъде получена
дистанционно само чрез ЕГН/ПИК или БУЛСТАТ/ИКО през интернет страницата на института.
Телефонното обаждане на номер 0700 14 802 е на цената на един градски разговор за цялата страна. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по тарифата на съответния мобилен оператор. До края
на м. март ще бъде активен и досегашният номер 02/926 10 10.