25 Декември 2024, 11:04 Днес (0) | Вчера (0)

НС прие на концесия да могат да се отдават всички жп линии

25 Февруари 2016 17:50 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 25 февруари 2016, 17:32

Разписанията на автобусите няма да се координират с разписанията на влаковете

Парламентът не прие да се отдават на концесия само жп линиите - втора категория, публична държавна собственост. Предложението беше направено от депутатите Георги Свиленски, Димитър Горов и Георги Търновалийски от "БСП лява България" в Закона за железопътния транспорт и отхвърлено на второ четене с 21 гласа "за", 19 "против" и 33 въздържали се, предаде бТВ.

Народните представители приеха на концесия да могат да се отдават всички жп линии.

Таксите за пакета за минимален достъп и за достъп до железопътната инфраструктура, която свързва обслужващи съоръжения, се определят на равнището на преките разходи, направени за извършването на влаковата услуга, решиха депутатите.

Отхвърлено беше и предложението на Георги Свиленски разписанията на автобусните линии от републиканската и областните транспортни схеми да се координират с разписанията на бързите и пътническите влакове с цел постигане на интермодалност и недопускане на нелоялна конкуренция.

Клавдия Григорова-Ганчева от ГЕРБ посочи, че текстовете за изготвянето на графика на влаковете се съдържат в наредба и не следва да бъдат пренасяни в закона.

Димитър Байрактаров изрази подкрепата на Патриотичния фронт за предложението на Свиленски за координиране на разписанието. "ЖП-то страда от липса на скорост, но като му отнемем и пътниците, ще трябва да го закрием", коментира той.

Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" се ръководи и представлява от изпълнителен директор, който се назначава от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията след съгласуване с министър-председателя, решиха още депутатите.

С промените в закона се утвърждава независимостта на регулаторния орган и се разширяват неговите правомощия с цел гарантиране на ефикасно управление и справедливо и недискриминационно използване на железопътната инфраструктура.

Въвеждат се изискванията на европейска директива, която поставя разграничение между предоставянето на транспортни услуги и експлоатацията на обслужващи съоръжения.

Измененията въвеждат в българското законодателство и липсваща разпоредба за използване на електронна товарителница при железопътен превоз на товари.
Гласуването на измененията в Закона за железопътния транспорт на второ четене ще продължи утре.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8818
GBP 2.4796 2.4887 2.3565
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив