Одобриха Пътната карта за изпълнението на Стратегията за развитие на държавната администрация за периода 2015-2020 г.
"Целта, която си поставям, е не само да работим заедно, но да работим по-добре заедно". Това каза вицепремиерът по коалиционната политика и административната реформа Румяна Бъчварова при откриването на първото за годината заседание на Съвета за административната реформа (САР) с оглед коалиционния характер на правителството. В Съвета, чийто председател е вицепремиерът Бъчварова, участват ръководителите на всички министерства, както и на други държавни институции, представители на областните управители и на НСОРБ.
Вицепремиерът подчерта, че приоритетите на САР целят постигане на още по-голяма прозрачност в управлението, партниране с гражданското общество, улесняване на бизнеса и оптимизация на администрацията. Съветът ще предлага и дейности и ще осъществява мониторинг на изпълнението на поетите от България ангажименти по глобалната инициатива "Партньорство за открито управление".
На заседанието бе одобрена Пътната карта за изпълнението на Стратегията за развитие на държавната администрация за периода 2015-2020 г. Основното финансиране на изпълнението й ще се осигурява от ОП "Добро управление". Мерките, заложени в Пътната карта, включват засилване на партньорството между гражданското общество и правителството, като за целта ще се работи по увеличаване на достъпа на гражданите до публични данни. Ще бъдат оптимизирани и процесите за обществени консултации.
Вицепремиерът предвижда и въвеждането, в партньорство с Народното събрание, на оценка на въздействието на нормативните актове. Важно е да се отчете икономическото и социалното въздействие на нормативните актове, както и това върху околната среда и в други области, "защото неустойчивото законодателство влошава бизнес средата”, подчерта Антон Герунов, секретар на САР и началник на Политическия кабинет на вицепремиера Бъчварова. По думите му, оценката на въздействието ще спести на бизнеса над 1 млрд. лв. директни и индиректни разходи през следващите три години.