Причината - хакерска атака и масов теч на данни
Над 10 хил. души се присъединиха към колективен иск срещу британската авиокомпания EasyJet заради масов теч на данни. Миналия месец авиопревозвачът съобщи, че заради хакерска атака са изтекли
данните на около 9 милиона пътници – техните електронни адреси и данни за техните пътешествия. Освен това зломислениците са похитили данни от кредитните карти на 2200 души. По данни на юридическата
фирма PGMBM, от подаването на иска миналия месец до момента към него са се присъединили над 10 хил. клиенти на превозвача, като жертвите имат право на компенсация в размер на 2000 лири
($2500), което означава до 18 млрд. лири. Искът е подаден на фона на трудни икономически времена за всички авиокомпании заради спиране на полетите вследствие на коронавирусната пандемия.
Авиопревозвачът посочи, няма никакви доказателства, че нечия лична информация е била компрометирана, включително данни от кредитните карти.
EasyJet - не единственият превозвач, който се изправя пред проблема за защита на ичните данни. Преди година British Airways, подразделение IAG SA, бе наказан с глоба от 183,4 млн. лири във
Великобритания заради кражба на персонални данни.