„Над 5 млн. граждани са се идентифицирали електронно към момента и над 200 хил. профила са създадени в Системата за сигурно електронно връчване.“- това заяви заместник-министърът на електронното управление Атанас Мазнев, по време на работна закуска, организирана от Оперативна програма „Добро управление“, съобщи econ.bg.
На срещата бяха обобщени резултатите на общо четири проекта по приоритетна ос 1 "Административно обслужване и е-управление".
Чрез реализацията на проекта "Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка с прилагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги", само за 2021 г. МЕУ е реализирало спестявания за над 210 млн. лв.
Николай Минев директор "Системи и компоненти на електронното управление" в МЕУ заяви, че за периода 2019 – 2022 г. по същия проект са спестени разходи за администрацията от минимум 5,3 млн. лв. Чрез автоматизираната информационна система "Електронни обществени поръчки" за периода 2020 – 2021 г., са спестени 47 млн. лв.
Надграждането на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи е спестило на бизнеса разходи в размер на 99,8 млн. лв. за година. В резултат на това се отчита увеличената събираемост на проходите и осигурената надеждност, сигурност и непрекъсваемост на дейността на НАП.