Повече от 50 % е сивият сектор в обществените превози. Това коментира Ивайло Константинов, член на УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи, цитиран от БНР
Той смята, че проблемът с нелицензираните превози е свързан пряко с безопасността на пътуващите.
Константинов обясни, че шофьорите са непрофесионални, с обикновена категория. Шофьорът винаги бил един, нямало втори шофьор.
"Случаят вече е епидемия, не е единичен. Има цели региони в страната, където хората си мислят, че това е единственият им възможен превоз", отбеляза Ивайло Константинов.
Той отбеляза, че основната причина за високия процент на сивия сектор е нехайството на контролните институции. Още през 2012 г. необходимите промени в законодателството са били извършени. Куражът на властимащите обаче стигнал само в първите няколко месеца да установят 10-15 нерегламентирани превоза. По мнението на Ивайло Константинов, вече сме свидетели на тотално забравени промени в закона, които са абсолютно непознавани от тези, които трябва да ги контролират.
От своя страна депутатът Георги Свиленски коментира, че в случая законодателството няма нужда от промяна. Според него има добра законодателна основа, която трябва да се спазва.