В България вече над 53% от хората, които ползват интернет, пазаруват онлайн и този дял ще продължи да расте. През 2023 г. продажбите от дигитални платформи у нас отбелязват 19% ръст и надхвърлят 1.95 млрд. евро, съобщава БНР.
За период от 4 години обемът на пазара е удвоен.
"Заслуга" за този ръст има ковид пандемията, коментира пред БНР-Радио София Жанет Найденова, председател на Българска Е-комерс асоциация (БЕА).
"Наблюдаваме много офлайн бизнеси в търговията и услугите да откриват свои онлайн магазини и платформи. Все повече потребители започват преживяването си от мобилно устройство, проучват, сравняват цени. Нараства броят на потребителите дори и на възраст 65+."
По думите на Найденова, над 83 на сто от онлайн търговията е в сектор Мода. Нараства потреблението за резервации на билети и туристически пакети (те бяха в застой по време на коронавирусната пандемия), стоки за дома, детски играчки, спортни стоки, мебели.