Според статистиката на Националния статистически институт, основната дейност на българите в мрежата са гласовите и видео разговори
Малко над 58% от българските интернет потребители теглят филми, снимки, игри или музика от глобалната мрежа, посочва проучване на Националния статистически институт. Основната дейност на българите в мрежата се оказват гласовите и видеоразговори, които се използва от 83% от хората.
Втора по популярност се нарежда електронната поща, която се използва от 80.4% от потребителите. 72.7% пък имат профил в социална мрежа.
75.5% пък използват интернет, за да откриват повече информация за стоки и услуги. 74.3% четат онлайн вестници, списания и новини.
Комуникацията и достъпът до информация са основните дейности на българските потребители. Едва 26.2% заявяват, че играят игри в мрежа, а 35.6% казват, че слушат онлайн радио.
Само 36.1% от българските потребители качват в сайт за споделяне собствено съдържание, което са създали сами. Едва 8.4% пък са отговорили, че тази година са си създали сайт или блог.
Известен интерес се отбелязва към онлайн резервациите. 23% от потребителите са използвали такава онлайн услуга. Само 12.3% са продали стоки или услуги в мрежата, а едва 8.7% използват интернет банкиране.
През тази година само 16.6% от потребителите са поръчвали стоки и услуги по интернет за лични цели. Това е с малко над 4% повече спрямо 2013 г. Най-купувани са дрехите и спортните стоки, следвани от стоките за дома и екскурзии и хотелски резервации. Изненадващо, след това се нареждат храните, напитките и стоките за ежедневна употреба. Едва след това идва електрониката.
Статистиката на НСИ посочва още, че през тази година 21% от потребителите са използвали интернет за взаимодействие с обществени институции. Най-често е търсена информация в интернет страниците на публичната администрация. Едва 7.4% от хората са изпращали по интернет попълнени формуляри.