Загубите надхвърлят $ 4,7 млрд.
Над 60 млн. китайци са били излъгани при извършването на интернет покупки за периода юни 2011-июни 2012 г., съобщи в. "Цзинцзи цанкаобао", цитиран от ИТАР-ТАСС. Китайската медия ползва данните от доклад на асоциацията за електронна търговия на Китай, според която загубите от тези злоумишлени действия превишават 30 млрд. юана, равняващо се на $ 4,7 млрд. "От 2010 г. регистрираме бум на измамите при онлайн търговията. По правило те се отнасят до покупките с ниски цени", коментира Сяо Нан, представител на управлението за обществена безопасност в провинция Цзилин, Североизточен Китай. "Купувачите обикновено получават нискокачествени продукти, които не удовлетворяват очакванията им, а нерядко дори носят заплаха за здравето на потребителите", добави експертът. Според него, тези продукти се предлагат от незаконни сайтове, които не преминават процедура по регистрация в регистъра на държавното промишлено-търговско управление на КНР. В болшинството случаи тези сайтове са качени на сървъри извън страната. "За примамване на клиентите аферистите използват китайската служба за незабавни съобщения QQ и IP-телефония, което затруднява службите в определяне на тяхното местоположение", добавя Сяо Нан.
По данни на асоциацията, в края на 2011 г. 513 млн. китайци ползват интернет. От тях 194 млн. пазаруват в интернет. В сравнение с 2010 г. броят на сърфиращите в световната мрежа в Китай е нараснал с 55,8 млн. ползватели, а от онлайн търговия се възползват с 33,44 млн. души повече.