Въпреки популярността на www, застрахователните консултанти остават значими, според изследване
Около 61% от клиентите на застрахователните компании в САЩ са намерили през тази година подходящи за себе си застрахователни полици в Интернет. За сравнение, през 2006 г. този показател е
съставлявал едва 38%, сочи изследване на консултантската компания LIMRA. Изследването категорично сочи, че доверието към този канал за продажба на полици все повече расте. Въпреки
популярността на on-line ресурсите обаче, все повече клиенти – 69% - предпочитат да получат информация от агенти, брокери и консултанти, понеже ги считат за най-надеждният източник на достоверна
информация. Интернет обаче също не изостава – през тази година една четвърт от участниците в изследването (25%) са заявили, че прочетената в интернет информация е била полезна за тях. Информацията,
предоставена от консултанти, е оценена като значима за 37% от респондентите. През 2006 г. тези показатели са били на нива съответно 18% и 45%.
Изследването анализира търсенето в интернет по пол и възраст. Резултатите сочат, че 65% от търсилите застрахователна информация в мрежата са били мъже и 58% - жени. Сред двадесетгодишните интернет
са ползвали 73%, клиентите на възраст 30-50 г. са търсили on-line услуги в 61% от случаите, а представители на по-възрастното поколение са използвали световната мрежа в 56% от случаите.
Въпреки че влиянието на интернет ресурсите ще продължава да нараства, значимостта на професионалните консултанти ще остане на високо ниво. LIMRA съветва застрахователните компани да имат понятни,
прости и лесни за използване сайтове, с точна и ясна информация.