15 Ноември 2024, 13:51 Днес (3) | Вчера (5)

Над 800 консултации на ден извършва Контактният център на НОИ, половината от въпросите са за болнични

18 Юли 2024 16:55 ИНСМАРКЕТ по статията работи: kalin
A+ A-
Последна редакция: 18 юли 2024, 16:59

Над 800 потребителски обаждания на ден е обработил Контактният център на Националния осигурителен институт (НОИ) през първите шест месеца на годината. В рамките на този период експертите са предоставили повече от 100 000 телефонни консултации, свързани с пенсиите, обезщетенията и социалноосигурителните права на гражданите, съобщават от осигурителния институт.

Повече от половината от обажданията на телефон 0700 14 802 са свързани с паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинство. Хората се консултират предимно относно изплащането на издадени болнични листове за съответен месец, сроковете за подаване на данни от лекар и работодател и срока за обработка и изплащане на обезщетенията. Редовни са и запитванията от майки относно датите за изплащане на майчинството им.

Почти 40% от обажданията са свързани с въпроси от областта на отпускането и изплащането на пенсии, включително и по европейски регламенти и международни договори. Най-често запитванията се отнасят до възобновяване на изплащането на инвалидни пенсии и преизчисляване на пенсионните плащания на базата на допълнително придобит осигурителен стаж и осигурителен доход. Лицата питат още за реда и условията за отпускане на пенсия от съответния вид, необходимите документи и срока за тяхната обработка.

Само около 5% е делът на консултациите, свързани с паричните обезщетения за безработица.

Въпроси постъпват и в търсене на съдействие при достъпа до менютата на действащия от края на март Единен портал за електронни услуги (ЕПЕУ) на института.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 14 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8400
GBP 2.4796 2.4887 2.3447
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив