Жените са настроени по-отпимистично към полиците през интернет
Над една трета от руските шофьори (38%) са готови да купят автомобилни застраховки "Гражданска отговорност" и "Каско" през интернет. Все още нямат увереност да пристъпят към онлайн застраховането
повече от 60% от водачите. Това сочи съвместно проучване между изследователския холдинг Ромир и групата "Ренесанс застраховане" за нагласите на руснаците да купуват моторни полици чрез световната
мрежа.
Главна причина за готовността за онлайн покупка на застраховки е икономията на време, сочат привържениците на интернет. Над една четвърт от привържениците на онлайн обслужването посочват, че
покупката на автополица им излиза по-евтино, а също така, че могат да сключат договор в удобно за тях време.
Противниците на онлайн застраховките пък обясняват недоверието си с такива аргументи, като желанието за самостоятелен избор, нуждата от личен контакт със застрахователя, рисковете при заплащането
на услугите по банков път през интернет.
Оказва се, че по-голяма готовност към онлайн пазаруването на автозастраховки изразяват жените и младежите.
По-голямо доверие на интернет продажбите имат респондентите с висше образование и по-високи доходи.
Интернет застраховките се радват на по-голямо приемане от жителите на централните и северозападните региони на Русия.
Според генералния директор на изследователския холдинг "Ромир" Олга Горелова, перспективите през онлайн продажбите на полици не са никак лоши. Вече над една трета руснаци са готови да си купят
застраховки чрез интернет. Аргументите на противниците пък не са непреодолими, смята тя.
В проучването са участвали 1500 души на възраст над 18 години, живеещи в градове и села от всички федерални окръзи.