Постижението на Toyota е далеч от рекорда за извънгабаритен товар, но пък всички са впечатлени от резултата
Автомобилната компания Toyota публикува кратко видео с моменти от превозването на космическата совалка Endeavour миналата година.
Припомняме, на 12 октомври, пред очите на целия свят совалката измина своите последни 19 км. до музея в Лонс Анджелис, теглена от японския пикап Tundra.
Совалката официално бе изтеглена от експлоатация и затова се наложи да и бъде намерен нов дом. От NASA решиха, че мястото на космическия кораб е в научния център на Калифорния, където да бъде
изложен като експонат.
Огромната совалка тежи над 77 тона. След редица тестове и изчисления инженерите от NASA повериха Endeavour на стандартния модел Tundra CrewMax, задвижван от 5,7-литров бензинов V8 двигател с
мощност 386 к.с.Единственото, което отличаваше „влекача“ от серийната версия, бе специалната безмоторна платформа, благодарение на която пикапът превози гигантската совалка. Средната скорост
на превозване на гиганта бе 3 км/ч.
Авторите на видеото отбелязват с дребен шрифт в характерния си американски стил: „Настоящият товар многократно превишава пределно допустимите характеристики на модела. Никога не повтаряйте това!
Четете упътването“.
Carscope ехидно коментира бележката: Да бе, все едно всеки може да си натовари по една совалка на Toyota Tundra и да си я развозва насам-натам, все едно носи пръскачка из лозе.
Впрочем, с това постижение Toyota стоят далеч от рекорда за извънгабаритен товар.
През 2008 г., при изпитания на дизеловия Volkswagen Touareg, журналисти от предаването 5th Gear направиха експеримент с теглене от място на Boeing 747, тежащ над 140 тона.
Е, задачата на Tundra беше много по-сложна и отговорна, контрират от Toyota и допълват, че совалката е преминала по улиците на града – нещо далеч по-сложно от това да се тегли на буксир
някакъв товар.
Наблюдатели също коментират с уважение постижението на Tundra и се чудат защо японците са чакали толкова време, а не са пуснали по-рано рекламния клип.