Всеки четвърти картодържател плаща безконтактно сметките си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене
Най-много плащаме с безконтактна карта в супера и на бензиностанцията, показват данните от MasterIndex 2018, годишното проучване на Mastercard, което се провежда сред активните картодържатели в
България. Броят на потребителите, които плащат безконтактно през последната година, се е увеличил с цели 11% - през 2018 г. 65% от картодържателите са използвали този метод докато само година
по-рано делът им е бил 54%. Увеличава се възрастта на потребителите, които плащат безконтактно - през 2018 г. безконтактните трансакции са най-популярни сред потребителите между 35 и 44 години,
докато през 2017 - сред 18 - 24 годишни потребители (59%), пише в. Монитор.
Основните предимства на безконтактните плащания, посочени от потребителите, са лесните и удобни трансакции (80.8%), по-бързото осъществяване на плащанията в сравнение с други методи (78.4%) и
сигурността (29.1%). 8.9% от потребителите предпочитат безконтактни плащания, тъй като ги намират за забавни.
Повечето български потребители плащат безконтактно при пазаруване в хипермаркети и супермаркети (84%), търговски вериги (67%), бензиностанции (47%), парфюмерии и дрогерии (16%), както и кина и
театри (4%). Всеки четвърти картодържател плаща безконтактно сметките си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене.
Проучването MasterIndex 2018 също така показва, че 94.3% от потребителите не са срещали проблеми при безконтактно плащане през последните 6 месеца.
По-рано тази година паневропейско проучване на Mastercard за безконтактните разплащания на европейския пазар потвърди увеличението в ползването на безконтактните разплащания в цяла Европа като
отчете ръст до 97% на безконтактните трансакции за последната година. Българският пазар отбеляза впечатляващ ръст от 151%, което е далеч над средното, с тенденция за постоянен растеж.
"Проучването MasterIndex доказва, че безконтактните трансакции са предпочитания начин за плащане за непрекъснато увеличаващ се брой български потребители основно заради тяхното удобство, скорост и
сигурност", каза Ваня Манова, мениджър за България и Македония, Mastercard. "Ние подкрепяме развитието на безконтактните плащания като стандарт в страната; до края на тази година всички ПОС
терминали в България ще бъдат безконтактни. Технологиите непрестанно се развиват и това променя потребителското изживяване - не само у нас, но и в целия свят – ние сме готови за следващото
поколение платежни продукти и услуги - мобилните плащания."