ТОЛ таксите, ако бъдат въведени, ще могат да запълнят хроничния финансов недостиг, ако системата не се побългари, смята бивш шеф на АПИ
В средносрочен план най-опасните тунели би следвало в рамките на максимум 18 месеца при наличието на финансов ресурс да бъдат приведени в ред. Това каза в предаването "Преди всички" по БНР инж.
Стефан Чайков, бивш директор на Пътната агенция. В коментар на статистиката, че почти половината тунели у нас са опасни, той отбеляза, че "системната липса на средства в Агенция "Пътища" не дава
възможност на нито един ръководител да изгради дългосрочна стратегия – не само по отношение на тунели и съоръжения, но и по отношение на цялостната инфраструктура и състоянието ѝ, от което
обществото е недоволно".
ТОЛ таксите, ако бъдат въведени, ще могат да запълнят хроничния финансов недостиг, ако системата не се побългари, смята Чайков.
"Всички тунели по новите магистрали отговарят на изискванията за осветление. Не е вярно, че новите норми поставят по-високи изисквания към осветлението", подчерта пред "Хоризонт" доц. Красимир
Велинов от Минно-геоложкия университет "Св. Иван Рилски", който е проектант на новото осветление в тунел "Ечемишка". Още от 2003 година има европрепоръки за осветлението на пътните тунели, които
разписват нормените стойности, а новата наредба на практика ги повтаря, поясни Велинов.