18 Април 2024, 07:34 Днес (0) | Вчера (11)

Най-опасните тунели могат да се ремонтират за година и половина, според експерт

15 Февруари 2017 10:30 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 15 февруари 2017, 10:31
апи

ТОЛ таксите, ако бъдат въведени, ще могат да запълнят хроничния финансов недостиг, ако системата не се побългари, смята бивш шеф на АПИ

В средносрочен план най-опасните тунели би следвало в рамките на максимум 18 месеца при наличието на финансов ресурс да бъдат приведени в ред. Това каза в предаването "Преди всички" по БНР инж. Стефан Чайков, бивш директор на Пътната агенция. В коментар на статистиката, че почти половината тунели у нас са опасни, той отбеляза, че "системната липса на средства в Агенция "Пътища" не дава възможност на нито един ръководител да изгради дългосрочна стратегия – не само по отношение на тунели и съоръжения, но и по отношение на цялостната инфраструктура и състоянието ѝ, от което обществото е недоволно".

ТОЛ таксите, ако бъдат въведени, ще могат да запълнят хроничния финансов недостиг, ако системата не се побългари, смята Чайков.

"Всички тунели по новите магистрали отговарят на изискванията за осветление. Не е вярно, че новите норми поставят по-високи изисквания към осветлението", подчерта пред "Хоризонт" доц. Красимир Велинов от Минно-геоложкия университет "Св. Иван Рилски", който е проектант на новото осветление в тунел "Ечемишка". Още от 2003 година има европрепоръки за осветлението на пътните тунели, които разписват нормените стойности, а новата наредба на практика ги повтаря, поясни Велинов.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 17 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8387
GBP 2.4796 2.4887 2.2891
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив